ÅRETS SPIR FESTIVAL

Spir-tårn i tågen med bjergene i baggrund

SPIR FESTIVAL - Festival for ny og alternativ musik og lydkunst

Ideen til SPIR FESTIVAL opstod som et ønske om at bringe den mere smalle musik ind i de skønt klingende kirkerum. Ny musik og elektronisk musik, men også abstrakt og improviseret akustisk musik og lydkunst hører til her. Kunstnerne har været mange og forskelligartede, lige fra rendyrkede elektroniske kunstnere som Bjørn Svin, Mike Sheridan, Thomas Knak og Søs Gunver Ryberg over free-jazz musikere som PO Jørgens, Peter Friis Nielsen, Claus Bøje, Katt Hernandez, Lars Greve og Lotte Anker over fortolkere af ny musik som Ying Hsueh-Chen og Eva Sidén til lydkunstnere og hybrid-komponister som Simon Christensen, Jacob Draminsky, Jacob Riis, Jørgen Teller, Claus Poulsen, Antez, Randi Pontoppidan, vokal-gruppen Iki, Antez og Antti Tolvi.

Vi håber, at mange har tid og lyst til at lægge vejen forbi, når sommerens lydlige begivenheder fylder kirkerummene.

Villingerød Kirke: Se https://www.villingeroed-kirke.dk/koncerter

SPIR koncert 30. juli og KLASSISK Sommerkoncert 7. august 2024